top of page

בואו נדבר על אבקת חלבון - חסרונות

האם אנחנו מופתעים שגם אתם בחרתם לספק לגופכם חלבון באמצעות אבקות איכותיות? כמובן שלא! אבקות החלבון הפכו את אספקת-צריכת החלבון לנגישה, נוחה, מהירה וטעימה (!), ומסיבות אלו ספורטאים ומתאמנים בוחרים בהן בכל יום מחדש.

היתרונות רבים וברורים לכם, אך האם יצא לכם להעמיק בנושא של אבקת חלבון חסרונות? כבר נציין ונרגיע כי החסרונות אינם רבים, והיתרונות בהחלט מתעלים עליהם. עם זאת, צריכה אחראית ונבונה מתבססת בהכרח על היכרותכם את החסרונות היחסיים. הכינו לעצמכם שייק חלבו ובואו נצא לדרך!


"מי צריך דגים וגבינות כשיש שייק מחלבונים איכותיים?"

כל אדם – פעיל או לא פעיל גופנית, נדרש לספק לגופו כמות X של חלבון בכל יום. לדוגמא: לאדם פעיל גופנית במשקל 84 קילוגרמים, יומלץ לצרוך כ-100 גרם חלבון לערך.

מאחר שצריכת החלבון בצורת שייק סופר-נוחה, למתאמנים רבים אין בעיה לספק לגוף את כל כמות החלבון היומית בצורה זו. האם מומלץ לעשות זאת? התשובה היא שלא כמובן.

אספקת החלבון לגוף חייבת להתבסס גם על חלבונים מהחי ומהטבע, כאלו המספקים לגוף ערך נוסף בדמות סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים. ההמלצה שלנו: שמרו על איזון שבא לידי ביטוי בתפריט מזין (!) הנשען על מזונות מהחי, מהטבע ועל אבקות חלבון/ חטיפי חלבון.

פיתוח תלות באבקות החלבון

אי אפשר לדבר על אבקת חלבון חסרונות, מבלי לדבר על המתאמנים שמפתחים סוג של תלות באבקות. ועל מה אנחנו מדברים? אתם יודעים בטח טוב יותר מאיתנו כי הכנת מזון איכותי דורשת השקעה בזמן (מהקניות ועד העמידה הממושכת במטבח).

ומדוע אנו מציינים זאת? משום שישנם מתאמנים שמתעצלים להכין לעצמם ארוחות גדושות בחלבון, ועוד יותר מתעצלים לנהל טבלאות המפרטות את הארוחות וכמות החלבון שבהן. מתאמנים אלו כמעט שלא צורכים מזונות עשירים בחלבון, וזהו חיסרון בפני עצמו:

  • מתפתח באבקות תלות שאינה מומלצת בריאותית (כפי שציינו בסעיף הקודם)

  • אינכם נערכים עם קניות של חלבונים מהטבע ומהחי? במצב בו תתקעו ללא אבקות/חטיפי חלבון, אתם עלולים ליפול לנשנושים לא בריאים החורגים בהכרח מתפריט תזונת הספורט שלכם

  • המלצתנו: אבקות חלבון במזווה שלכם – מבורכות! עם זאת, אל תשכחו לרכוש (ולאכול!) קטניות, דגנים, בשרים ודגים המאופיינים בכמות חלבון גבוהה

אבקת חלבון חסרונות – החיסרון שבצריכה מופרזת…

נסו לחשוב על המאכל האהוב עליכם ביותר – זה שישבור לכם כל דיאטה! כעת, דמיינו לעצמכם שהייתם אוכלים אותו שלוש פעמים ביום במשך חודש. האם לדעתכם הייתם מצליחים ליהנות מהמאכל הזה גם ביום השלושים? אנחנו מנחשים שתשובתכם היא לא.

ומדוע אנו מציינים זאת? משום שצריכה מופרזת של אבקות חלבון לא רק שאינה מומלצת בריאותית, אלא שהיא עלולה להביא אתכם מהר מאד למצב של מיצוי וסלידה.

למרות שניתן להעמיק בנושא של אבקת חלבון חסרונות אפילו יותר, אלו הם החסרונות העיקריים: צריכה מופרזת שעלולה לגרום להשמנה ולמיצוי, פיתוח תלות באבקות והחסרת מינרלים וויטמינים מהגוף. יש לכם שאלות נוספות? אנו עומדים לרשותכם ונשמח לשמוע מכם – 03-527-8104

bottom of page