top of page

שפיכה מוקדמת אצל גברים

שפיכה מוקדמת היא התופעה לפיה גבר פולט מוקדם מהרצוי. למעשה חוסר שליטה על התזמון של האורגזמה והגמירה.

גברים עם שפיכה מוקדמת חווים מעט מאוד גירוי כדי שהפין יזדקף, אבל הם צריכים גם מעט מאוד גירוי כדי להגיע לשלב האורגזמה וכאן מתחילה הבעיה. אין שליטה על השפיכה, לא ניתן לעכב אותה ועלול להיווצר תסכול בגלל שלא מצליחים להפיק הנאה מיחסי המין וקשה גם לספק את בת הזוג. על אף שהתופעה לא נעימה וגורמת לבעיות בדימוי העצמי, יש לשמור על אופטימיות ולזכור שאחד מתוך 3 גברים בין הגילאים 18 עד 59 חווה שפיכה מוקדמת. הבעיה היא לרוב פסיכולוגית, על אף שגם הביולוגיה משחקת תפקיד.

מהי שפיכה?

שפיכה נשלטת באמצעות מערכת העצבים המרכזית וכאשר גבר מגורה מינית, נשלחים אותות לעמוד השדרה ולמוח. כאשר רמת הריגוש עולה עוד יותר, נשלחים אותות נוספים לאיברי הרביה, מה שגורם לזרע להיפלט. שפיכה מוקדמת מלווה אצל חלק מהגברים עם בעיות בזקפה, כלומר זקפה חלשה שאינה מצליחה לתפקד כראוי.

אצל חלק היא חלשה מהתחלה ואצל אחרים באה והולכת, או משחקת לסירוגין.

הסיבות לשפיכה מוקדמת:

1. סרטונין: כשרמת הסרטונין גבוהה כך השפיכה מתעכבת, כשהרמה נמוכה היא תגיע מהר יותר.

2. מחסום פסיכולוגי: זוהי קשת רחבה של גורמים, החל מדיכאון וכלה בחרדות, לחץ, היסטוריה של דיכוי מיני, חוסר בטחון, קושי באינטימיות ועוד.

3. חוסר איזון של רמות ההורמון אוקסיטוצין בגוף.

4. רגישות יתר בפין.

מה עושים?

במקרים מסוימים המצב משתפר לבד עם הזמן, אך במקרים אחרים יש לטפל בבעיה, בעיקר כדי שלא לפגוע בדימוי העצמי.

חלק מהאנשים יצטרכו לטפל בעצמם באמצעות טיפול פסיכולוגי על מנת לשפר את תפקודם באמצעות דמיון מודרך.

במרבית המקרים רצוי יהיה להפחית בצריכת אלכוהול, סיגריות ומזיקים אחרים.

קיימות טכניקות שונות שנועדו לדחות את השפיכה המוקדמת ולהפחית חרדת ביצוע שלעיתים גורמת לבעיה.

חיזוק רצפת האגן באמצעות תרגילים או ביצוע “טכניקת לחיצה” שבה הגבר מפעיל לחץ על איבר המין שלו לפני שהוא מרגיש שהוא מגיע לפורקן ומחכה כ-30 שניות. מוצר רובוסטו אפ עשוי לספק תמיכה משמעותית בתהליך הטיפולי.

גברים אשר השתמשו ברובוסטו אפ דווחו על שיפור בתחושה כבר אחרי מספר שבועות. תחושת הליבידו שבה לחייהם, הביצועים המינים שלהם השתפרו והחיוך חזר לפנים.

bottom of page