top of page

אבקות חלבון תופעות לוואי – מה חשוב לדעת?

נדירים הספורטאים והמתאמנים הפעילים שלא צורכים אבקות חלבון: הן נגישות, נוח לצרוך אותן והודות להן ניתן לשבוע במהירות ולהזין את הגוף בכמות נאה של חלבון איכותי. לצד היתרונות הרבים, חשוב שתטפחו מודעות לדבר אחד נוסף: תופעות לוואי אפשרויות.


אז רגע לפני שאתם מכינים לעצמכם עוד שייק מזין, אנו מבקשים לשתף אתכם בנושא אבקות חלבון תופעות לוואי. חשוב להדגיש: מרבית תופעות הלוואי אינן מתייחסות באופן ישיר וספציפי לאבקות חלבון, אלא לצריכה מופרזת של חלבון באופן כללי. ומה מגדיר את הצריכה כ"מופרזת"? צריכת כמות חלבון גבוהה יותר מזו המומלצת לכל אדם – בהתאם למשקל גופו ומידת הפעילות הגופנית שלו.



חכו רגע לפני שאתם מכריזים על "חגיגת חלבונים"

החלבונים חיוניים ונחוצים לכל אחד – לאלו הפעילים גופנית וגם לאלו שלא. הבעיה מתחילה כשצריכת החלבונים אינה מבוקרת, והופכת להיות "חגיגת אכול כפי יכולתך". מאחר שהחלבונים תורמים לבניית השרירים, ישנם אלו הסבורים כי ככל שצורכים יותר מהם, כך יותר טוב.

ובפועל? צריכה שאינה מידתית (כמות גבוהה יותר מזו שמומלצת לכם באופן אישי), עלולה להציף תופעות לוואי שונות. השכיחה שביניהן? השמנה. ואיך זו נוצרת? די בקלות: על מנת להכין שייק חלבון, עליכם לערבב את הנוזל עם אבקת החלבון. בחרתם בנוזל מסוג מיץ תפוזים או חלב? זכרו כי הם מכילים לא מעט קלוריות, ועלולים לגרום לחריגה מסך הקלוריות היומי המומלץ.


אבקות חלבון תופעות לוואי בקרב הרגישים ללקטוז

ישנם לא מעטים שסובלים מרגישות ללקטוז (המוכר גם בשמו "סוכר החלב"). לצד אלו שמודעים לרגישות וכך גם יודעים לצרוך מוצרי חלב בכמות מבוקרת, ישנם אלו שלא מקשרים בין תופעות לוואי מסוימות ובין צריכת מוצרים המכילים לקטוז. ומדוע אנו מדגישים זאת? משום שאבקות החלבון שלנו חלביות, כאשר המרכיב הראשון בהן הוא אבקת חלבון מי גבינה מרוכזת (כ-98%). אנשים שצורכים חלב וסובלים מרגישות ללקטוז, עלולים לחוש תופעות לוואי שכיחות: כאבי בטן ונפיחות.


שותים חלבונים? רק אל תשכחו גם לאכול אותם. מאחר שאספקת חלבונים לגוף בצורת שייק חלבון פשוטה ונוחה, פעמים רבות מעדיפים אותו על פני ארוחה גדולה הנשענת על דגים, גבינות ובשר. במקרים שכאלו הגוף אמנם מקבל חלבון, אך מחסירים ממנו ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים החיוניים לו. גם עם צריכת אבקות חלבון, מילת המפתח היא איזון. ההמלצה שלנו: התייעצו עם תזונאית ספורט באשר לצריכת האבקות לרכוש אבקת חלבון ולצרוך אותה ללא ייעוץ מקצועי מקדים? זו בהחלט אפשרות. עם זאת, מאחר שישנה התעניינות טבעית (ואחראית!) סביב הנושא של תופעות הלוואי, מומלץ בחום לשלב את האבקות בתפריט לאחר ייעוץ של תזונאית ספורט. במעמד הייעוץ, התזונאית תאפיין את הרגישויות השונות שלכם (במידה וישנן כאלו), תבנה בעבורכם תפריט מותאם אישית ותיידע אתכם באשר לתופעות הלוואי השכיחות. המודעות שלכם לנושא של אבקות חלבון תופעות לוואי, תפחית משמעותית את הסיכוי שתסבלו מהן. לפרטים נוספים אודות אבקות החלבון שלנו, אתם מוזמנים לפנות אלינו כעת ונשמח לסייע – 03-527-8104


bottom of page